آیا طلا برای آقایان مضر است؟

نویسنده: هماتیت گلد
1401/05/22 15:11

مضرات طلا

طلا یکی از زیورآلاتی است که از هزاران سال پیش در تمامی کشورها برای زیبایی و زینت مردان و زنان مورد توجه قرار گرفته است . این جذابیت در زنان بیشتر است اما مردان زیادی هستند که علاقمند به طلا هستند . طلا فلزی است با طبیعت گرم و تر و به قلب نیرو می بخشد.

استفاده از طلا به همان اندازه که برای زنان مفید است ، برای مردان مضر است و عواقب سویی را به همراه دارد. هماتیت گلد در این مقاله در نظر دارد به برخی از مضرات کاربرد طلا توسط آقایان با توجه به بررسی ها و تحقیقات و همچنین دلیل حرام بودن از دیدگاه اسلام بپردازد. دلایل مختلفی جهت استفاده از طلا وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

طلا و کم خونی در مردان

طبق بررسی ها ، تعداد گلبول های سفید خون در مردان بیشتر از زنان است و تماس بدن مرد با طلا ، باعث بالا رفتن میزان گلبول های سفید می شود و با این کار تعداد گلبول های سفید خون بالا رفته و جا برای گلبول های قرمز خون کاهش می یابد که این امر باعث از بین رفتن گلبول های قرمز خون می شود.

این امر موجب به هم ریختن تعادل بین گلبول های قرمز و سفید می شود . با افزایش گلبول های سفید خون بستر برای کم خونی و سرطان خون فراهم می شود.

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا طلا روی بدن زنان این تاثیر را ندارد؟ و اگر طلا روی گلبول های بدن مردان تاثیر می گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند.

در ابتدا حق با شماست ولی مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می دهد تفاوت هایی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد.طلا حاوی اشعه هاییست که از پوست بدن رد شده و روی گلبول ها تاثیر می گذارد. این مساله در مردان کاملا صدق می کند ولی در زنان به گونه ای دیگر است . در زنان بین لایه پوست و گوشت ، یک لایه چربی وجود دارد که همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه های مضر طلا به بدن زنان می شود. اما در مردان این لایه وجود ندارد و مستقیم بر روی گلبول های بدنشان تاثیر می گذارد.

در حالت عادی گلبول های سفید خون در مردان بیشتر از زن هاست و با تماس طلا با بدن مردها باعث بالارفتن میزان گلبول های سفید خون شده که در واقع یکی از مضرات استفاده طلا در آقایان است.

طلا و سلامت جنسی مردان

دلیل دیگری که طلا برای مردان مضر است، تاثیر منفی اشعه های فلز طلا روی هورمون های جنسی مردان است.استفاده طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی شده و حرکت اسپرم ها را با مشکل مواجه می کند. به طوری که سرعت حرکت آنها به قدری کند می شود که قدرت کافی برای باروری تخمک نداشته و موجب ناباروری مرد می شود.

علاوه بر ناباروری که پیامد مهمی در استفاده از طلاست، مشکلات روحی، ناشی از استفاده طلاست. در این میان حتی افرادی که از طلا به عنوان زینت استفاده نمی کنند و تنها شغل آنها ایجاب می کند که با طلا در ارتباط باشند هم از این خطرات در امان نیستند و اختلالات هورمونی گریبان گیر آنها نیز می باشد.

طلا در همه رنگ و شکل ممنوع!

وقتی صحبت از طلاست شامل همه ی جواهرات ساخته شده از آن را در برمیگیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینک طلا و حتی سروکار داشتن با طلا و طلاسازی هم می تواند برای مردها مشکل ایجاد کند و فرقی هم نمی کند مدت کوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی ، به هر حال برای مردان منع استفاده است.

اما در برخی شرایط از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده می شود و گاهی نیز در دندان سازی و جراحی استخوان ها کاربرد دارد.در این حالت چون بخاطر درمان و برطرف کردن مشکل و بیماری استفاده می شود، ایرادی ندارد. حتی در طب سنتی چینی و در طب سوزنی گاهی از سوزن های طلا و نقره استفاده می شود.

طلا در سه رنگ زرد ، سفید و قرمز در بازار موجود است و مهم نیست مردان از چه رنگ طلا استفاده کنند بلکه ماهیت طلاست که در هرسه رنگ وجود دارد.

برخی فکر می کنند طلا سفید همان پلاتین است ولی پلاتین فلزی جداگانه و متفاوت است. طلا سفید همان طلای زرد رنگیست که با مقداری نقره مخلوط شده و به رنگ سفید در می آید. ولی پلاتین فلزی متفاوت است که هیچ یک از اشعه های منفی طلا را نداشته و هیج منع استفاده ای برای مردان ندارد بلکه این قبیل جواهرات مانند پلاتین و نقره برای بدن هم مفید است استفاده کرد.

از نظر پزشکی، طلا روی گلبول های قرمز خون اثر سویی دارد و سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می کند ، یون های آن وارد بدن می شود . این یون ها در کبد مردان جمع و همانجا متوقف می شوند و موجب اختلال می شود. همچنین باعث غلظت خون، امراض قلبی و خونی و سکته نیز می شود که در مردان مختلف این اثرات می تواند متفاوت باشد.

طلا برای آقایان فایده هم دارد؟

علاوه بر مضرات طلا بر روی بدن مردها، فوایدی هم دارد. امروزه از نمک طلا در مقیاس نانومتریک برای مصارف بیولوژیکی و پزشکی استفاده می شود و از آن در درمان سرطان ها و بیماری های کبد استفاده می شود . همچنین از نمک های خاص طلا برای درمان رماتیسم مفصلی استفاده می شود. طلا به عنوان یک منعکس کننده خوب نور شناخته می شود و از طلا یا ورقه های بسیار نازک آن به عنوان محافظ سطح بسیاری از ماهواره ها استفاده می شود و انعکاس نور را به خوبی انجام می دهد.

اما با تمام این مضرات برای استفاده آقایان از طلا هماتیت گلد برای آقایانی که تمایل به استفاده طلا هستند ولی دوست ندارند آسیبی به بدنشان برسد هم پیشنهادی دارد. شما میتوانید دستبندهای بند چرم موجود در سایت را مشاهده و با توجه به تنوع بالای آنها، از ما طرح مورد نظر را خریداری کنید و بدون هیچ استرسی این دستبندها را استفاده کنید.

کلیدواژه ها :




ارسال نظرات





برای ثبت نظر می بایست وارد شوید


نظرات