راهنمای انتخاب سایز انگشتر

نویسنده: هماتیت گلد
1400/11/16 17:04

 

در عصر حاضر اینترنت تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.  اینترنت حتی بر نحوه خرید کردن ما نیز تاثیر گذاشته و ما به راحتی می توانیم با چند کلیک ساده محصول مورد نظر خود را بیابیم و خرید کنیم. اما برای خرید آنلاین بعضی محصولات مانند طلا و جواهر نیاز داریم تا سایز دقیق خود را بدانیم. در این مقاله قصد داریم  نحوه اندازه گیری و راهنمایی سایز مناسب طلا و جواهر را آموزش دهیم تا خیلی راحت بتوانید خرید اینترنتی انگشتر داشته باشید.

راهنمای تعیین سایز انگشتر طلا:

برای تعیین سایز انگشتر خود در خانه، دو راه وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم:

استفاده از قطر انگشتر خود: اگر برای انگشت مورد نظر خود، انگشتری از قبل داشته باشید کافیست قطر داخلی انگشتر را با خط کش و یا متر اندازه بگیرید. همانطور که در شکل رو به رو مشاهده می کنیدنحوه صحیح اندازه گیری به صورت عرضی و از قطر داخلی حلقه است.

نکات مهم در اندازه گیری سایز انگشتر

چگونه بهترین سایز انگشتر را انتخاب کنیم؟

1. انگشت خود را در گرما و در پایان روز اندازه گیری کنید.

سایز انگشتان معمولا با دما تغییر می کند. انگشتان در گرما منبسط و در سرما منقبض می شوند. بهتر است سایز انگشت خود را در گرما و در پایان روز اندازه گیری کنید زیرا در این هنگام انگشتان در بزرگترین سایز خود می باشند.

2. اندازه گیری را چند بار تکرار کنید.

انگشتر باید به راحتی بر روی انگشت قرار بگیرد و هیچ فشاری روی آن ایجاد نکند. در عین حال انگشتر نباید خیلی آزاد باشد تا به راحتی از دست خارج شود. برای بدست آوردن دقیق ترین سایز انگشت بهتر است اندازه گیری چند بار تکرار شود. این کار از صرف زمان و هزینه اضافی برای تغییر سایز انگشتر جلوگیری می کند.

3.نوع انگشتر در تعیین سایز آن تاثیر دارد.

انگشترهایی که دارای رکاب پهن هستند معمولا اندکی تنگ تر از انگشترهایی با همان سایز که دارای رکاب نازک می باشند هستند. از این رو بهتر است سایز انگشترهایی که دارای رکاب پهن می باشند را به اندازه یک چهارم یا نصف سایز، بزرگتر انتخاب کرد. همچنین سایز برخی انگشترها قابل تغییر نمی باشد و یا اینکه در صورت تغییر سایز، انگشتر به زیبایی قبل نخواهد بود. این نوع از انگشترها نیاز به دقت بیشتری در اندازه گیری دارند.

4.انگشت ها متفاوت هستند.

در حالت کلی اندازه یکی از دست ها به اندازه نیم سایز بزرگتر از دیگری است. این دست معمولا دستی که با آن می نویسید. بنابراین بهتر است اندازه گیری سایز از دستی انجام شود که می خواهیم انگشتر روی آن قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر قصد خرید انگشتر نامزدی را دارید که معمولا در دست چپ قرار می گیرد، باید اندازه گیری را بر روی انگشت دست چپ انجام دهید.

5. سایز بند انگشت باید در نظر گرفته شود.

اگر سایز بند انگشت خیلی بزرگتر از قسمت پایینی انگشت باشد باید هر دو قسمت اندازه گیری شده و میانگین گرفته شود. این کار باعث می شود انگشتر به راحتی از قسمت بند انگشت عبور کند و در عین حال خیلی آزاد نباشد تا به راحتی از دست خارج شود.

6.سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

اگر دو سایز مختلف مناسب انگشت شما باشد و یا اینکه دو سایز مختلف را در اندازه گیری برای انگشت خود بدست آورده اید بهتر است سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

7.اگر می خواهید برای شخص دیگری هدیه بخرید.

اگر برای شخص دیگری هدیه می خرید و نمی خواهید مستقیما از او سایز انگشتش را بپرسید، می توانید از یکی از نزدیکان و یا دوستان او درباره سایز انگشترش سوال کنید. و یا یکی از انگشترهای او را قرض بگیرید و از روی آن اندازه گیری کنید.

راهنمای سایز انگشتر طلا را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانیم یک خرید بهتر و مطمئن تر داشته باشیم .پس با ما همراه باشید .

 

کوچکترین حلقه  دارای قطر 14 میلیمتر است و سایز آن برابر 3 است. در حلقه ها به اندازه هر 0.4 میلیمتر افزایش، نیم اندازه به سایز انگشتر اضافه می شود. یعنی اگر قطر حلقه شما 14.4 میلیمتر باشد سایز انگشت شما 3.5 است. با پیدا کردن قطر حلقه خود و با استفاده .از شکل زیر میتوانید سایز انگشت خود را بیابید

 

اندازه گیری محیط انگشت:

در این حالت با استفاده از کاموا و یا نخ می توانید محیط دور انگشت خود را اندازه بگیرید(دقت کنید که کاموایی که انتخاب می کنید خاصیت کشسانی نداشته باشد). تکه کاموا و یا نخ را دور انگشت خود بپیچید به طوری که فضای آزاد نداشته باشد همچنین باید مطمئن شوید که انگشتتان راحت است و به راحتی به دور آن می پیچید. جایی که کاموا بر روی هم قرار می گیرند را علامت بزنید. حال با استفاده از خط کش اندازه دو نقطه اتصال را بر حسب میلی متر بدست آورید. با استفاده از جدول زیر سایز انگشت خود را بیابید.

 





ارسال نظرات





برای ثبت نظر می بایست وارد شوید


نظرات